Témakör: Ötletek, házi praktikák

Ötletek a zabpehely, - liszt, - korpa felhasználásához

A zabpehely rendszeres fogyasztása jó hatással lehet az egészség megőrzésére, javíthatja az emésztést, a csontok, valamint az erek általános állapotát

Katt a képre a nagyításhoz!

Miért egészséges a zabpehely?

- Gazdag B vitaminban és E vitaminban
- Vas, kálium, kalcium, foszfor és magnézium is található benne
- Növény létére nagy a fehérjetartalma
- Regenerálja az idegeket, élénkíti, táplálja az egész idegrendszert
- Ajánlott a fogyasztása bőr és emésztési panaszoknál
- Ajánlott továbbá kimerültség és fokozott stressz esetén
- Gyulladásgátló anyagokat tartalmaz, nyugtatja a gyomrot, beleket
- Természetes lúgosító hatásával a szervezet savasodását képes megkötni, megszüntetni
- Daganatok kialakulásának megelőzését is segíti, oldhatatlan rostjai ugyanis csökkentik egyes savak
toxicitását. Emellett a benne lévő fitokemikáliák is rákmegelőző hatással bírnak.
- Teltségérzetet okoz. Akik reggel zabpelyhet esznek, kevésbé hajlamosan ebéd előtt nassolni.

ÖTLETEK A FELHASZNÁLÁSÁHOZ

– Fasírt készítésekor kicsit tejbe áztatva, kinyomkodva helyettesíthetjük vele a zsemlét.
– Ha apróra őröljük, akkor ropogósabb lesz tőle a rántott húsok, bundázott zöldségek panírja, és enyhe dióízt is kölcsönöz, az olajos magvak allergénje nélkül.
– Levesekbe, főzelékekbe érdemes adni a hagyományos rántás, de még a habarás helyett is két-három evőkanállal, ezzel besűrítjük az ételeket, és növeljük a rosttartalmukat.
– Ha friss, lédúsabb gyümölccsel készítünk édességet, süteményt, érdemes szintén pár kanállal hozzátenni az előírt alapanyagokhoz, mert a zabpehely nagyon jól magába szívja a nedvességet, így nem ázik el a tészta.
– A zabpehely ún. szétválasztó tulajdonággal is bír, nem engedi, hogy leégjen, letapadjon az étel. Szinte bármilyen fogáshoz, igen, akár a reggeli tojásrántottánkhoz is érdemes egy-egy evőkanállal hozzácsapni.
– A zabpehelyből készült lisztet bármilyen típusú liszt helyett használhatjuk, sokkal kevésbé terheli meg a szervezetet.
– A tehéntejet kiváltva készíthetünk belőle olyan innivalót, amit laktózérzékenyek is bátran kortyolhatnak.
– Végül egy jó tanács: legyünk óvatosak a boltokban kapható müzlikkel, gabonapelyhekkel. Minden esetben olvassuk el az összetevőket, mert sok esetben komoly cukortartalommal dúsítva kerülnek forgalomba a reggeliző pelyhek, müzlik, szeletek. Ezeket is elkészíthetjük otthon, olcsóbban és egészségesebben.

Zabpehelylisztet rántáshoz, sűrítéshez, sütéshez itt találsz: ZABPEHELYLISZT
Kásához, panírozáshoz, sütéshez zabpelyhet itt tudsz vásárolni: LÁGY ZABPEHELY

Nézd meg milyen finomságokat készítettünk már zabpehelyből és zablisztből

PISKÓTA ZABLISZTBŐL
ZABKÁSA - ALAPRECEPT
REGGELI ENERGIABOMBA FŐZÉS NÉLKÜL
ZABPALACSINTA - ALMÁS-FAHÉJAS
ZABPALACSINTA - BANÁNOS
ZABOS MUFFIN
ALAKBARÁT SAJTOS KORONGOK
ÁFONYÁS JOGHURT ZABPEHELLYEL
ZABKOCH
PÖFETEG KEKSZ
RÁNTOTT HÚS - EGÉSZSÉGESEN
ZABPUDING
ZABOS CSODASÜTI
REFORM NOKEDLI
SAJTOS - TEJFÖLÖS PRÓSZA
ROPOGÓS ZABKEKSZ
SZÉNHIDRÁT CSÖKKENTETT TÚRÓGOMBÓC

Megosztás a Facebook-on

Kapcsolódó termékek:

A zabkorpa az egészséges táplálkozás kitűnő kiegészítője, fogyaszd minden nap!
290Ft -tól!
1. Kutatások kimutatták, hogy a zabpehely képes csökkenteni a koleszterinszintet 2. Több B-vitamint és kalóriát tartalmaz, mint más gabonafélék 3. A főtt zabpehely alacsonyabb GI-vel rendelkezik, mint a nyers
490Ft -tól!
A zabpehelyliszttel kiválóan helyettesíthető a fehér liszt, a GI-e is alacsonyabb, így kevésbé emeli meg a vércukorszintet
450Ft -tól!

Ha van kérdésed vagy véleményed, ne tartsd vissza magad!

Csak regisztrált és bejelentkezett felhasználók szólhatnak hozzá.
Nem vagy bejelentkezve!

Üzenet: