Témakör: Természetes gyógymódok

C - vitamin és cink

Készülj fel a télre, erősítsd az immunrendszered - lehetőleg természetes - C vitaminnal!

Erősítsd az immunrendszered magas C-vitamin tartalmú zöldségek és gyümölcsök fogyasztásával!

A kutatók kimutatták, hogy a betegség első tüneteiben C-vitamint szedve a betegség lefolyása 30%-kal lerövidül. A csodavitamint viszont nem csak a megfázás első jeleivel érdemes elkezdeni szedni, ugyanis az is bizonyított tény, hogy a rendszeres szedése nem csak a nátha vagy az influenza megelőzésében hatékony, de a szívbetegség, a cukorbetegség, a magas vérnyomás, a hályog, az asztma, az allergia, sőt még a rák számos fajtája kialakulásának megakadályozásában is nagy szerepet játszik.

A napi optimális C-vitamin mennyiség 500-2000 mg, ha a megfázás első jeleit érezzük magunkon, tanácsos elkezdeni a C-vitamin szedését vagy megemelni a napi adagot akár 500 mg fölé, persze azért túlzásba sem kell esni, nem szükséges cukorkaként kapkodni a C-vitamint. Vízben oldódó vitaminhoz méltón nem lehet túladagolni, hiszen a zsírszövetben való felhalmozódás helyett a fölösleges mennyiség a vizelettel távozik.

Egyes kutatások azt állítják, hogy túlzott szedése nem csak elsavanyítja a vizeletet és hasmenést okozhat, de megnöveli a húgykő, például a vesekő kialakulásának veszélyét is. Más kutatások viszont azt igazolták, hogy hiába lépték túl az optimális mennyiséget, a kutatásban résztvevőknél nem alakult ki vesekő. Abban azért egyetértenek a kutatók, hogy nagy mennyiségű adagja megnehezíti a B12-vitamin felszívódását, de nem kell megijednünk: Ahhoz, hogy ezek a nem kívánt mellékhatások jelentkezzenek, legalább egy fél doboz C-vitamint kéne lenyelnünk, ezért érdemesebb egy újabb influenzajárvány vagy egy megfázás esetén inkább a jól bevált C-vitaminhoz nyúlni anélkül, hogy esetleges vesekő vagy hasmenés miatt aggódnánk.

Ha a C-vitamin szükségleted tablettákkal fedezed - bár ezzel nem igazán értünk egyet, mert elérhető a természetes C vitamin is - figyelj arra, hogy azok cinket is tartalmazzanak, mivel a cink elősegíti a C-vitamin felszívódását.

A citrusféle gyümölcsök, a bogyósok, a paprikafélék, a trópusi gyümölcsök, a zöld, leveles zöldségek sok C-vitamint tartalmaznak.

A gyümölcsöket és zöldségféléket lehetőség szerint nyersen fogyaszd, ezek vitamin tartalma főzés során változhat, mert a meleg csökkenti a C-vitamin mennyiségét.

A C-vitamin tartalmú élelmiszerek jobbak frissen mint fagyasztva, vagy konzerválva, mert mindkét esetben szintén jelentősen csökken a vitaminmennyiség!

Nagy mennyiségű cinket tartalmaznak a következő élelmiszerek: mogyoró, dió, mandula, zabpehely, hüvelyesek magja, húsok, tojás, máj.

A C vitamin hiány jelei:

1, Krónikusan alacsony energiaszint, depresszió, a csontok meggyengülése.

2, Vérző íny, gyenge fogak, fogszuvasodás. A C-vitamin nélkülözhetetlen a kollagén felépüléséhez.

3, Gyors hangulatváltozás.

4, Könnyen kialakuló sérülések, horzsolások, lassan gyógyuló sebek.

5, Krónikus végtag és/vagy ízületi fájdalom.

6, Vérszegénység, az immunrendszer meggyengülése (elkapunk minden náthát).

A skorbut már napi 80 mg C-vitaminnal megelőzhető, de ez nem azt jelenti, hogy ennyi az ember napi C-vitamin szükséglete. Mikor az ősember átment a szavannán és a dzsungelen, a dzsungel is átment benne táplálék formájában, Szent Györgyi Albert szerint. Ez pedig a számítások szerint napi 2000-4000 mg C-vitamin elfogyasztását jelentette.

Megosztás a Facebook-on

Kapcsolódó termékek:

C-VITAMIN (aszkorbinsav) vízben oldódó, nagyhatású antioxidáns. Egyike a leggyakrabban szedett vitaminoknak
1190Ft -tól!

Ha van kérdésed vagy véleményed, ne tartsd vissza magad!

Csak regisztrált és bejelentkezett felhasználók szólhatnak hozzá.
Nem vagy bejelentkezve!

Üzenet: