Témakör: 30 NAPOS KIHÍVÁS

30 NAPOS KIHÍVÁS - alakformáló fogyókúra kezdőknek is!

Egy alakformáló (fogyó)kúra minden NŐ számára kihívás! Vegyél részt a 30 napos programban, a végére csodálkozni fogsz, hogy mire vagy képes!

ÜDVÖZÖLLEK A BIOWELL 30 NAPOS KIHÍVÁS PROGRAMJÁBAN!

A 30 NAPOS KIHÍVÁS PROGRAM TÖRTÉNETE

Sokat beszélünk az egészséges életmódról, az ahhoz szükséges egészséges táplálkozásról, de mindezt sokan a fotelban ülve az internet előtt olvassák… és közben nem tesznek érte semmit! Ekkor jött az ötlet, hogy ha az olvasókat érdekli az egészséges életmód és talán a tanácsaim némelyikét meg is fogadják, a receptjeimet elkészítik, figyelemmel kísérik az oldalam, akkor arra is képes vagyok, hogy egy részüket felállítsam a fotelból és megmozgassam őket! Ekkor meghirdettem a 30 napos kihívás programot – egy másik facebook oldalamon – és lám… csak jöttek és jöttek a like-ok az oldalra és nagyon sokaknak megtetszett az ötletem és velem együtt csinálták végig az egészet. Hihetetlen nagy élmény volt az a 30 nap, amikor a kommentekben azt olvastam, hogy: „Megcsináltam!” vagy hogy „ … azt hittem erre képtelen vagyok, fáj mindenem, de nagyon jólesett, köszönöm!” vagy „Fájt mindenem, de megvolt, holnap jöhet a többi ”, csak hogy néhány példát említsek.

Most úgy döntöttem, hogy újra kezdem a programot – hiszen eleget ültem én is a gép előtt, mert ideköt a munkám – de akkor miért ne csinálhatnánk újra együtt?

A 30 napos kihívás edzésterve nem bonyolult, láthatod, hogy csak egyféle mozgás van benne a megfelelő technikával végzett GUGGOLÁS, de ez megmozgatja az egész testedet, főként a vádli, comb és fenék izmait. Napról napra folyamatosan emeljük a „tétet”, minden 4. napon pihenőnapot tartva. Hidd el Te is meg tudod csinálni! Az első nap és az utána következő izomláz egy kicsit megerőltetőnek hat, de nem szabad abbahagyni, mert ahogy telnek a napok egyre könnyebb lesz elvégezni a gyakorlatsort, és csodálkozni fogsz magadon, hogy nem ismerted a képességeid határát.

HOGYAN KEZDJ NEKI?

A gyakorlatokat a nap folyamán akkor végezheted, amikor időd van rá – kb 15-20 perc – csak arra kérlek, ne hagyd ki, ne odázd el! Mielőtt elkezded a guggolást, nagyon fontos, hogy 5 perc BEMELEGÍTÉST tarts, mely kisebb szökellésekből, kitörésekből, lábrázogatásból állhat, ezzel készítsd fel a tested a fizikai megterhelésre. A gyakorlat közben meg-megállhatsz – ekkor is rázogasd le karjaidat-lábaidat, majd folytasd tovább! Meglátod az idő előrehaladtával, amikor már 100-150 guggolást fogsz végezni egy alkalommal, már kevesebbszer fogsz megállni, vagyis az állóképességed napról napra javulni, erősödni fog.

Idézem, mit írtam az oldalra az olvasóimnak az 1. napi program teljesítése után:

„Jelentem, az 1. napi kihívást teljesítettem.
Nagyon jól esett.
Tapasztalatom:
A bemelegítés után 10-es szakaszokkal csináltam meg az 50 szabályos guggolást - ami a végére már nem biztos, hogy olyan szabályos volt. Minden 10 guggolás után egy kissé lerázogattam a lábaim és folytattam. A végén a nyújtás sem maradt el, az már nagyon kellemes érzés.

Régebben is tornáztam, de a nyújtás elmaradt, így volt olyan alkalom, hogy egy kiadósabb torna után egy hétig még a lépcsőn is alig tudtam lemenni, nem tudtam a lábam hajlítani, csak hajolni voltam képes. Így most megtanultam, hogy a nyújtás - levezetés nagyon fontos.

Akik eddig nem végeztek semmilyen mozgást és most állnak fel a fotelből, azokat óvatosságra inteném, esetleg kezdjék 20-30 guggolással, és ha nincs különösebb mozgásszervi akadályuk, akkor kezdjék el mindenképpen! Ez nem fogyókúra, nem is a fogyás a cél, hanem a mozgás öröme egy kis alakformálással fűszerezve.”


Többen írták, hogy guggolás közben ropognak a csontjaik – nemcsak az idősek, a fiatalabbak is. Ha ez nem okoz fájdalmat, nyugodtan végezd velünk a napi gyakorlatot, ha viszont megerőltetőnek érzed, akkor lassabb ütemben haladj vagy végezz kevésbé megerőltető gyakorlatokat.

És akkor beszéljünk egy keveset a gyakorlatsor elvégzése után a NYÚJTÁS fontosságáról. Amikor kellőképpen megedzettük a testünket a gyakorlatsorral, levezetésképpen meg kell nyújtanunk az izmainkat, hogy képesek legyenek a regenerálódásra. Ha ezt kihagyod, ahogyan írtam és tapasztaltam én is, rettenetes izomlázad lesz és megtanulod egy életre, hogy nyújtani fontos!

HOGYAN VÉGEZD A NYÚJTÁST:

Állj meg egy szék mellett, fogd meg a támláját az egyik kezeddel, majd a széktől távolabb eső lábad hajlítsd hátrafelé – popsi felé - és ugyanazon oldali kezeddel fogd meg a bokád, kezdd el hátra húzogatni a lábad, így feszíted-nyújtod a combod izmait. Ezt végezd 1-2 percig, majd fordulj meg és végezd el a másik lábaddal is a nyújtást. Mindezt pedig 2-3-szor ismételd meg! Végül egy kis lábrázogatás és kész is vagyunk, mehet tovább a napod!

Higgyétek el, az első napi 50 guggolás sokkal nehezebb lesz, mint a 30. napon a 250!!! Ha nem hiszed, mindenképpen próbáld ki!
.
Kísérd figyelemmel a napi bejegyzéseket itt: 30 NAPOS KIHÍVÁS
A szabályos guggolásról itt olvashatsz: 1. NAP
Figyelmedbe ajánljuk ÉLETMÓDVÁLTÓ CSOMAGUNKAT is!

Sok sikert és kellemesen mozgalmas 30 napot kívánok minden programban résztvevőnek!

BioWell - Anikó

Ha tetszik a program, ne felejtsd el like-olni!
Köszönjük!


Megosztás a Facebook-on

Ha van kérdésed vagy véleményed, ne tartsd vissza magad!

Csak regisztrált és bejelentkezett felhasználók szólhatnak hozzá.
Nem vagy bejelentkezve!

Üzenet:


2014-04-28, 22:17 Maya72:

Kedves Anikó!

Az lenne a kérdésem a 30 napos kihívással kapcsolatban, hogy a napokra megszabott darabszámú guggolásokat egyszerre kell elvégezni, vagy több részletben is végezhető?

Köszönöm!

Kozák Marianna

KOMMENT: 2014-04-29, 08:23 Anikó mondja:

Kedves Marianna!

Az adott napi gyakorlatsort a bemelegítés után lehetőleg egyhuzamban kell elvégezni. Ez persze nem jelenti azt, hogy 10-20 guggolás után nem rázogathatod meg a karjaidat és a lábaidat, viszont ezután folytatni kell. Ez az utolsó napi 250 guggolásra is vonatkozik. Mivel folyamatosan napról napra emeljük a guggolások számát, ezért az utolsó napi 250 sem jelent majd nagyobb kihívást az első 50-nél!
Ne felejtsd el a levezető nyújtást sem, mert ezzel elkerülhető illetve csökkenthető a mozgás után kialakuló izomláz.

Mozgalmas szép napokat, sikeres alakformálást kívánok!
Anikó