Témakör: 30 NAPOS KIHÍVÁS

16. nap

Tudod, hogy a táplálkozás és a mozgás fontos eleme az egészséges életnek! A mozgás után mire kell figyelned a táplálkozásban?

A sport a lélek egyik nevelőeszköze, hiszen megváltozott tested önbizalmat adhat, vagyis megváltoztathatja az egész életed! Nem győzöm hangsúlyozni, hogy ha súlyfelesleged illetve bármilyen egészségügyi problémád van, legtöbbször az életmód megváltoztatása a kulcs a kialakult helyzet megoldására. Ehelyett sokan orvoshoz szaladgálnak, gyógyszereket szednek és csodálkoznak, hogy a helyzet nem változik esetleg súlyosbodik.

TÁPLÁLKOZZ ROSTDÚSAN - avagy... hogyan segíthetnek a rostok az egészséges fogyásban?

A rostok a növényi eredetű táplálék általunk nem emészthető részei, melyek anélkül haladnak keresztül tápcsatornánkon, hogy kalóriát vagy tápanyagot juttatnának szervezetünkbe. Mégis nagyon fontosak és egészségesek az emberi szervezet számára. Segítenek a normál bélmozgások fenntartásában, valamint több kutatás szerint bizonyos betegségek megelőzésében is fontos szerepük van.
A beleinkben található rákkeltő anyagok hozzákötődnek a rostokhoz, így sokkal gyorsabban kiürülnek, csökkentve ezzel a bélrákok kialakulásának esélyét. Emellett a rostok segítik a koleszterin kiürülését is, így csökkentik a szív-, és érrendszeri betegségek rizikóját.

Általánosságban elmondható, hogy azok a populációk, melynek tagjai sok rostot fogyasztanak, egészségesebbek. Ennek egyik oka, hogy a magas rosttartalmú ételek segítséget nyújtanak az egészséges fogyásban, a normál testsúly fenntartásában.

A rostok a gyomorba kerülve hosszú időn keresztül egészséges teltségérzetet okoznak, így nem leszünk olyan hamar éhesek és a főétkezések között nem kívánjuk a plusz kalóriákat (édesség, keksz, ropi, csoki, stb.).

Egy adag teljes kiőrlésű kenyér jobban eltelíti a gyomrunkat, mint két szelet fehér kenyér. A rostok jelenléte mellett a zsírok is kevésbé képesek felszívódni a belekből.

A húsok és tejtermékek egyáltalán nem tartalmaznak rostokat, míg a finomított gabonák rosttartalmának jelentős része is eltűnik.

A legmagasabb rosttartalmú táplálékok:

- zöldségek - turmixok
- gyümölcsök - turmixok
- barna rizs
- teljes kiőrlésű gabonák - zabpehely, maglisztek
- egyes étrendkiegészítők - pl. nopal kaktuszpor

Minél több rostot fogyasztunk, annál könnyebben fogyhatunk, normál szinten tarthatjuk vérnyomásunkat, koleszterinünket és vércukrunkat.

Minden napra egy tipp, jó tanács, hogy jól nézz ki a fürdőruhádban! Javaslom, nézd meg az előző és a következő bejegyzést is!
2014. május 13.
BioWell - Anikó

Megosztás a Facebook-on

Kapcsolódó termékek:

1. Kutatások kimutatták, hogy a zabpehely képes csökkenteni a koleszterinszintet 2. Több B-vitamint és kalóriát tartalmaz, mint más gabonafélék 3. A főtt zabpehely alacsonyabb GI-vel rendelkezik, mint a nyers
490Ft -tól!
A kaktuszpor támogatja az egész szervezeted működését, sőt... a fogyókúrádban is segít!
1890Ft

Ha van kérdésed vagy véleményed, ne tartsd vissza magad!

Csak regisztrált és bejelentkezett felhasználók szólhatnak hozzá.
Nem vagy bejelentkezve!

Üzenet: